Polski dokument tożsamości cudzoziemca

Kto może złożyć wniosek

Wniosek o wydanie polskiego dokumentu tożsamości cudzoziemca może być wydany:

  • małoletniemu cudzoziemcowi urodzonemu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i przebywającemu na tym terytorium bez opieki rodziców (jeżeli nie sprzeciwia się temu interes Rzeczypospolitej Polskiej oraz przemawia za tym dobro dziecka),

  • cudzoziemcowi, który przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie zaświadczenia potwierdzającego istnienie domniemania, że jest on ofiarą handlu ludźmi,

  • cudzoziemcowi, który przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i nie posiada żadnego obywatelstwa (jeżeli przemawia za tym interes Rzeczypospolitej Polskiej).

Polski dokument tożsamości może być wydany jeżeli cudzoziemiec ten nie posiada dokumentu podróży i nie jest możliwe otrzymanie przez niego innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.

Sposób składania wniosku

  1. Wypełnij wniosek zgodnie z pouczeniem (wszystkie pola muszą być wypełnione języku polskim). Zapoznaj się z informacjami i listą najczęściej popełnianych błędów. Wnioski w formie elektronicznej dostępne do wypełnienia na stronie mos.cudzoziemcy.gov.pl KLIK

  2. Wydrukuj i podpisz wniosek

  3. Złóż osobiście w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim lub wyślij za pośrednictwem Poczty Polskiej

Sposób składania wniosku

  1. Wypełnij wniosek zgodnie z pouczeniem (wszystkie pola muszą być wypełnione języku polskim). Zapoznaj się z informacjami i listą najczęściej popełnianych błędów. Wnioski w formie elektronicznej dostępne do wypełnienia na stronie mos.cudzoziemcy.gov.pl KLIK

  2. Wydrukuj i podpisz wniosek

  3. Złóż osobiście w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim lub wyślij za pośrednictwem Poczty Polskiej

 

Polski dokument tożsamości cudzoziemca potwierdza tożsamość cudzoziemca podczas pobytu na terytorium Polski, natomiast nie potwierdza obywatelstwa cudzoziemca.

Polski dokument tożsamości cudzoziemca ważny jest przez okres 1 roku.

Polski dokument tożsamości cudzoziemca nie uprawnia do przekraczania granicy oraz nie zwalnia z obowiązku uzyskania wizy, zezwolenia na pobyt czasowy, stały lub rezydenta długoterminowego UE.

 

Miejsce składania wniosku 

Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców

ul. Lubomelska 1-3, III piętro, pok. 322

 

POK  (Punkt Obsługi Klientów) Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie

Lublin, ul. Spokojna 4 (parter)

 

Adres do wysyłki wniosków 

Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie, 

ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin

Dokumenty wymagane do złożenia wniosku

  1. Wypełniony zgodnie z pouczeniem formularz wniosku KLIK

  2.  zdjęcia biometryczne  KLIK 

  3. Kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość(oryginał do wglądu)

 

  1.  

Opłata za wydanie polskiego dokumentu podróży - 100 zł – nr konta: 67 1010 1339 0055 0022 3100 0000,                                         Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie, tytułem: opłata za polskiego dokumentu podróży +   imię i nazwisko wnioskodawcy.

Opłata ulgowa -  50 zł

Przysługuje osobom:

  • znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej;

  • których celem pobytu jest pobieranie nauki w szkole ponadpodstawowej i szkole wyższej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

  • małoletnim, którzy w dniu złożenia wniosku o wydanie lub wymianę dokumentu nie ukończyli 16 lat.

Opłata za wymianę dokumentu w przypadku zawinionej utraty lub zawinionego zniszczenia wynosi 200 zł.

Dokumenty niezbędne do wydania polskiego dokumentu tożsamości cudzoziemca:

  • dokumenty niezbędne do potwierdzenia danych i okoliczności podanych we wniosku, tj. dokumenty potwierdzające brak możliwości uzyskania dokumentu potwierdzającego tożsamość wydanego przez właściwe władze kraju pochodzenia lub      dokumenty potwierdzające posiadanie statusu bezpaństwowca.

  • W przypadku korzystania z ulgi w opłacie za wydanie polskiego dokumentu tożsamości cudzoziemca:

    • zaświadczenie właściwego organu do spraw pomocy społecznej o korzystaniu w danym czasie ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej;

    • zaświadczenie potwierdzające pobieranie w danym czasie nauki w szkole ponadpodstawowej lub szkole wyższej;

    • odpis aktu urodzenia małoletniego cudzoziemca, a w przypadku niemożności jego uzyskania – dokument podróży lub inny dokument tożsamości potwierdzający wiek małoletniego cudzoziemca.

Wymiana polskiego dokumentu tożsamości cudzoziemca

Wniosek o wymianę Polskiego dokumentu tożsamości cudzoziemca należy złożyć w przypadku, kiedy:

  • zmianie ulegną dane umieszczone w dotychczasowym dokumencie np. nazwisko; 

  • zmianie ulegnie wygląd cudzoziemca, w takim stopniu, że  umieszczona w dotychczasowym dokumencie fotografia utrudnia lub uniemożliwia  identyfikację; 

  • utracono dotychczasowy dokument; 

  • dotychczasowy dokument uległ uszkodzeniu; 

Wniosek o wymianę polskiego dokumentu tożsamości cudzoziemca należy złożyć, w terminie 14 dni od wystąpienia wyżej wymienionych okoliczności. 

Wniosek w imieniu małoletniego cudzoziemca składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jedno z rodziców lub jeden z ustanowionych przez sąd opiekunów.

 

Projekty unijne
Mapa strony
Deklaracja dostępności
Polityka prywatności

Bezpieczna przystań
Projekt "Przyjazny i bezpieczny urząd IV" 
współfinansowany z Programu Krajowego 
Funduszu Azylu, Migracji i Integracji